Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

duminică, 19 noiembrie 2017

Cartofi rantaliti





                        Cartofii rantaliti este o mancare traditionala din Ardeal si Banat.Se servesc ca atare si este o minunata mancare de post sau ca garnitura langa un rasol de vita sau pui.
                         Le spune cartofi rantaliti pentru ca, fiind fierti,li se adauga un rantas cu ceapa,boia si ulei.
                         Fiind o mancare traditionala,spre rusinea mea,trebuia demult postata reteta,dar  intotdeauna au fost altele prioritare.Acum am avut noroc cu Elena Bite,gazda provocarii Weekend cu spor.Ea ne-a pus la dispozitie urmatoarele teme: Aperitive,Mancaruri de post,Dulciuri.Cand am gasit reteta de Cartofi rantaliti,mi-am amintit de bucataria bunicii si mi-am spus ca acum e momentul sa aduc in actualitate aceasta reteta.Am personalizat putin reteta,sper sa nu se supere Elena,de fapt,nu e personalizare,e modul cum gatea buna acesti cartofi.


                           Ingrediente:
                      6-8 cartofi,1 ceapa mare,sare,piper,boia,ulei


                            Mod de preparare:
                       Cartofii se curata,se taie cuburi si se pun la fiert in apa cu sare.Ceapa se curata si se toaca marunt,apoi se caleste in ulei.Cand a devenit translucida,se adauga cartofii scursi bine de apa.Se amesteca  astfel incat ca sa fie bine inveliti in ulei si ceapa.Se mai lasa pe foc pana absorb tot uleiul.Se potrivesc de sare si piper.La urma se adauga o lingura de boia,se amesteca bine si se stinge focul.Pun boiaua la urma,pentru a nu avea timp sa se arda si sa devina amara.
                         In poza din imagine pe langa cartofi,am adaugat si morcovii din supa,astfel ca i-am zdrobit putin cu furculita.
                         Sunt deliciosi langa o felie de carne si minunati serviti cu niste muraturi asortate,ca mancare de post.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!