Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 6 martie 2017

Tort aniversar




                 Pe langa martisor, la noi,luna martie mai aduce o sarbatoare.Este ziua sotului meu si nu putea sa treaca fara un  tort aniversar.Am facut multe planuri pentru acest tort.In final m-am lasat influentata de Maria Zambetania care,luna aceasta,este gazda provocarii "Cutia Misterelor".A pus in cutie niste ingrediente care,intr-adevar,te provoaca:migdale,nuci,alune,oua,produse lactate,dovleac,piscoturi,biscuiti,foi de napolitane,ciocolata,lichior,iar ingredientul vedeta,cafeaua.
                   Nu puteam sa particip decat cu un tort aniversar pentru ca luna aceasta,este a 36-a provocare misterioasa.Sunt trei ani de cand a luat fiinta acest proiect si inca nu a murit.E un lucru bun,frumos si doresc sa mai tina inca mult timp de-acum incolo.
                   Dar sa revenim la tortul meu.Avand in vedere lista ingredientelor si preferintele sotului meu,am facut un blat de cacao pe care l-am insiropat cu lichior de cafea.Cremele sunt din mascarpone cu frisca.In una am adaugat nuci caramelizate,iar in celalta,normal,cafea.Credeti-ma,e minunata combinatia caramel-cafea!



                   
                       Ingrediente:
                  Blat: 8oua,8ling zahar,8 ling faina,2 ling cacao
                  Crema de cafea: 250gr mascarpone,250gr smantana pentru frisca,4 ling zahar,6 ling cafea concentrata.
                  Crema caramel: 250gr mascarpone,250 smantana pentru frisca,4 ling zahar,100gr nuci,200gr zahar



                        Mod de lucru:
                Pentru blat se separa albusurile de galbenusuri si se bat tare,ca pentru bezea.Treptat se adauga zaharul si se bate in continuare pana se topeste complet.Se adauga galbenusurile amestecand incet,cu o spatula.La urma se incorporeaza faina amestecata cu cacaoa cu miscari lente,de jos in sus.Comozitia se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se da la cuptorul dinainte incins.Este gata cand,intepat cu o sobitoare,aceasta iese curata.Blatul se scoate din tava si se lasa la racit.
               Zaharul se pune la caramelizat intr-o tigaie.Cand a devenit maroniu se adauga nucile.Se amesteca bine ca zaharul sa cuprinda toate nucile.Se rastoarna pe o hartie de copt si se lasa sa se raceasca.Dupa ce s-au racit se pun intr-o punga si se bat cu sucitorul pentru a le marunti,dar nu foarte marunt.Am oprit cateva si le-am tocat fin, cu blenderul,pentru decor.
               Pentru crema de cafea,se pun toate ingredientele intr-un bol si se mixeaza pana rezulta o crema spumoasa si aerata.Se da la rece.
               Pentru crema caramel,se bate smantana pentru frisca cu zaharul.cand e aproape gata,se adauga crema mascarpone.Se amesteca totul bine,apoi se adauga nucile caramelizate.Se amesteca cu o lingura pana se omogenizeaza totul apoi se da la rece.
               Blatul se taie in trei.Fiecare foaie se insiropeaza cu lichior de cafea.Pe prima foaie,cea de la baza,se pune crema caramel.Se acopera cu a doua foaie peste care se pune crema de cafea.Se pune a treia foaie si se imbraca totul in crema de cafea.Am oprit o parte pentru asta si am decorat cu nuci caramelizate pisate.
               Se da la rece pana in momentul servirii.


             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!