Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 27 ianuarie 2017

Pui manastiresc





                       Am frunzarit cartea de bucate "Povestile bucatariei romanesti" a lui Radu Anton Roman si mi-a ramas gandul la acest pui mamastiresc,asa ca l-am incercat si eu.Am adaptat putin reteta,deoarece Emiliei nu-i plac ciupercile,asa ca le-am scos din reteta.A iesit o minunata friptura, foarte consistenta dar  gustoasa si savuroasa.




                        Ingrediente:
                     1pui de 1,5-2 kg,1 ceapa mare,300gr costita afumata,200 ml vin alb,100gr unt,5catei de usturoi,400gr smantana,3oua,sare,piper,boia,cimbru,marar,patrunjel verde


                         Mod de preparare:
                      Puiul se transeaza in bucati potrivite,apoi fiecare bucata se freaca bine cu sare,piper,cimbru,boia.
                       Intr-o tigaie se topeste untul si se adauga bucatile de pui.Se rumenesc frumos pe toate partile,apoi se pun intr-un vas de yena.Se adauga un pic de supa de pui sau apa,daca nu aveti si se da la cuptor pentru 30 min.
                       In acest timp.ceapa se taie felii,iar usturoiul se piseaza.Se calesc in untul ramas,se adauga costita afumata taiata cuburi,apoi se stinge cu vin si se adauga cimbrul.Se lasa sa dea cateva clocote,apoi se toarna totul peste puiul din tava si se da din nou la cuptor pentru inca 30 min.
                        Cand puiul e bine patruns,se bate smantana cu ouale,se adauga mararul tocat marunt,sare si piper si se toarna totul peste puiul din tava.Se presara patrujel verde deasupra si se mai da la cuptor pana ce sosul de smantana se ingroasa putin,iar ouale sunt gatite.
                        Se serveste cu garnitura de cartofi sau mamaliga.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!