Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 18 august 2015

Dulceata de czukor pere






                            Czukor pere s-ar traduce "pere de zahar".Li se spune asa pentru ca sunt foarte dulci.Sunt niste pere mici,zemoase,foarte dulci si aromate.Din cauza marimii lor reduse,se fierb intregi si iese o dulceata minunata,

         
            Parul meu din gradina s-a uscat,fiind batran,si anul trecut am plantat unul tanar,asa ca nu am inca recolta de pere.Aceste pere le-am primit,dar le-am dus dorul pentru ca nu prea se gasesc la piata.Nu se prea pastreaza mult proaspete si probabil din aceasta cauza nu se gasesc.Tare m-am bucurat de ele si abia am asteptat sa fac dulceata.
         

             Ingrediente:
          3 kg czukor pere,1kg zahar,1,2l apa,1 lamaie,1 baton de vanilie.

            Mod de preparare:
          Perele se spala si li se taie coditele.Intr-un vas se pune la fiert apa cu zaharul.Se fierbe pana rezulta un sirop gros.Se stinge focul si se adauga perele intregi.Se lasa sa stea acoperit 15 min,pana perele lasa zeama.Se pune din nou la fiert si se adauga vanilia si 3-4 felii de lamaie.Din cand in cand se amesteca in dulceata usor,sa nu se zdrobeasca perele.


         In timpul fiertului,perele se vor strange,ca stafidele si vor capata o frumoasa culoare aurie.
         Cand dulceata e destul de legata,se ia de pe foc si,fierbinte,se pune in borcane sterilizate.Va rezulta o dulceata mai zemoasa.
       

         Borcanele se inchid ermetic si se tin in paturi pana se racesc coplet.Ultima operatie este etichetatrea borcanelor si depozitarea lor in camara pana la iarna cand vom servi dulceata.


4 comentarii:

  1. Excelentă rețeta, am un păr de acest tip care dă rod de 3 ani, în primii 2 ani am reușit doar să ne degustăm din pere deoarece a făcut puține dar anul acesta am cules 24 kg pe care le-am făcut dulceață, din rețeta dumneavoastră nu am pus vanilie, mie unul î-mi place gustul natural al fructului țin să vă mulțumesc pentru transmiterea rețetei și o recomand tuturor. 😋

    RăspundețiȘtergere
  2. mama facea dar am pierdut reteta

    RăspundețiȘtergere

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!