Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 8 august 2015

Ciocolata de casa cu lavanda






                       Am gasit in caietul de retete al mamei mele,reteta de ciocolata.Demult mi-am propus s-o fac,mai ales ca Emilia a insistat sa fac ciocolata "ca buni".Am trecut la treaba si,in timp ce-o faceam, impreuna cu Emilia,am inceput sa depan amintiri de pe vremea cand eram copil si mama facea ciocolata.Ce buna era!Si cum in acele vremuri nu erau sortimente diversificate de dulciuri.iar de Craciun bomboanele de pom erau raritate,mama facea aceasta cicocolata,o taia si o ambala in staniolul colectionat peste an si astfel aveam in pom bomboane de ciocolata.
                      Ca sa aduc o nota personala ciocolatei,am adaugat in ea flori de lavanda.A iesit ceva sublim,ce te poarta cu gandul la campurile de lavanda din Provence.


                      Ingrediente:
                   1kg zahar,500gr lapte praf,100 gr cacao,1 lingurita flori de lavanda,200 ml apa,200gr unt,1 lingura otet.


                   Mod de preparare:
                Se pune la fiert apa cu zaharul.Din momentul cand incepe sa clocoteasca,se lasa 3 min.sa fiarba.Se ia de pe foc,se adauga untul taiat cuburi si se amesteca incontinuu pana se topeste.Se adauga lingura de otet,apoi se incorporeaza laptele praf amestecat cu cacaoa.La urma se adauga florile de lavanda.Se omogenizeaza totul bine apoi se rastoarna intr-o tava unsa cu unt.Se da la rece pana se intareste ciocolata.
                  Se taie bucati,dupa dorinta,se asaza pe platou pentru servire.

           Tips:
         Nu adaugati multe flori de lavanda.Aroma trebuie sa fie cat mai subtila,nu asa intensa.
         In ciocolata se pot adauga,in loc de lavanda,nuci,migdale,alune,arahide stafide,fructe uscate,fulgi de cocos.
          La fel,se pot folosi diferite arome:vanilie,rom,migdale,fistic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!